ניוזלטר פסח אפריל תמונה ראשית

ניוזלטר פסח אפריל 2022

עמותת מבט ניוזלטר פסח אפריל 2022

שלום לכולם, חברים ושותפים

אנחנו כותבים לכם בעיצומם של ימים עמוסים וטעונים. בעונת המעבר הנוכחית מתערבבים החורף והאביב עם החגים והמועדים של כל הדתות, ועם החשש להסלמה חברתית וביטחונית. התשובה שלנו במבט לתקופות המתיחות היא כמו תמיד להמשיך בדרך ובעשייה – במיוחד בימים אלו אנחנו מברכים על הזכות הגדולה שיש לנו, לפעול באופן מעשי ופרואקטיבי למען דיאלוג בין תרבותי וחיים משותפים. במכתב הזה ננסה לשתף גם אתכם בקצרה בעשייה שלנו – כמה דברים מעניינים שעשינו ביחד בחודשים האחרונים, וכמה הזמנות להשתתף באירועים מעניינים בזמן הקרוב.

מבט במפרשים

השותפות החדשה והמרגשת ביותר שלנו השנה היא עם חברינו ב'מפרשים – הספינה החברתית' – מיזם ייחודי המפעיל ספינת מפרש גדולה ויחידה במינה בישראל במסעות ימיים לקבוצות מגוונות.

ההזדמנות להוציא קבוצות בין תרבותיות של יהודים וערבים להפלגה ארוכה, המשלבת התמודדות עם אתגרים אישיים וקבוצתיים עם הזדמנות לשיח בינאישי ודיאלוג, התאפשרה לראשונה בתכנית 'מבט במפרשים ברוח ארז', לזכרו של ארז פלקסר – טייס, חוקר ואדם כשרוני ומיוחד, בזכות תרומה מיוחדת של בני משפחתו וחבריו. תכנית הפיילוט הראשונה כללה הפלגה מרתקת של 4 ימים, רצופת חוויות ומפגשים מרגשים, והתמודדות אמיתית עם המושג של 'כולנו בסירה אחת', בכל המובנים.

למרבה השמחה, לאחר תכנית הפיילוט זכינו לאפשרות להמשיך ולפתח את המודל במסגרת מענק CMM של שגרירות ארה"ב, ובימים אלו אנחנו כבר מתכוננים להפלגות ארוכות עם עוד 8 קבוצות סטודנטים ו-4 קבוצות של אנשי סגל – באוניברסיטת חיפה, מכללת כנרת, באוניברסיטה העברית ובמכללת ספיר. שתי הפלגות הסטודנטים הראשונות יוצאות לדרך כבר בשבועיים הקרובים, ובנוסף אליהן מתקיימות גם 4 הפלגות לתלמידי תיכון ערבים ויהודים, מבתי הספר השכנים אורט עפולה ובוסתאן אל מארג'

להמשך קריאה על המסע הימי של 'מבט במפרשים' ברוח ארז – הפלגה רב תרבותית.

מפרשים הסירה החברתית

פיתוח קהילת מבט

פיתוח קהילת השיח הבין-תרבותי הפך להיות מוקד מרכזי בפעילות מבט בשנתיים האחרונות – ההזדמנות ליצור שיח רב-תחומי, שנמשך מעבר לדיאלוג בקבוצות התהליכיות, ומרחיב את מעגל השיח. בעזרת צוותים מובילים של סטודנטים ובוגרי תכניות מבט אנחנו מפתחים פעילות מגוונת, ומאפשרים לאנשים נוספים בקהילה לקחת חלק במפגש בין תרבותי משמעותי.

בין המיזמים הקהילתיים המרכזיים שווה לספר הפעם על מיזם 'שוף אל נוף', שבו צוות של סטודנטים ובוגרים מארגן סיורים משותפים ליהודים וערבים, ומזמין את הקהילה הרחבה למפגש חברתי וללמידה משותפת. הסיור הראשון של השנה היה באזור הגליל המערבי, אל הכפר אל ע'בסייה ואתר שיירת יחיעם – הזדמנות מיוחדת לשמוע את הנרטיבים השונים של אותו האזור.

בהמשך התקיימו סיורים וטיולים לעיר המזרחית בירושלים, לעיר חיפה בתקופת 'החג של החגים', כחלק מאירוע השיא של חגי דצמבר, ועוד סיור מיוחד בחיפה בשפה האנגלית, עבור הסטודנטים בביה"ס הבינלאומי באוניברסיטת חיפה.

לקריאה נוספת על הסיור –  שוף אל נוף – סיור באל ע’אבסייה

סיור שוף אל נוף חצר המסגד

אירועי שיא קהילתיים

בדצמבר קיימנו אירוע ראשון בסימן 'החג של החגים' – אירוע שיא ששילב סיור של 'שוף אל נוף', מעגלי שיח של 'נקודת מפגש', ואירוע מוזיקלי של 'פוזיטיב חיפה'. הסיור הוביל מן המושבה הגרמנית המוארת ומקושטת לקראת חגי דצמבר ועד לואדי ניסנס לבית הספר אחווה, בו מתנדבים סטודנטים ערבים ויהודים מתכנית 'מנהיגות קהילתית'. שם נפגשנו למעגלי שיח על הקיום המשותף בעיר, וסיימנו בהופעות של אוריה וסאז 'מדברים דוגרי', וההרכב של ערן זמיר.

ההזדמנות הקרובה להיפגש באירוע שיא רב משתתפים קורית ממש השבוע, באירוע לכבוד חגי האביב – חודש הרמדאן, חג הפסח והפסחא. אתם מוזמנים להצטרף לאירוע שיתקיים ביום רביעי ה-13 באפריל, הפעם בעיר עכו, ויכלול גם הפעם סיור רב תרבותי בעיר, סעודת איפטאר משותפת, והרכבים מוזיקליים מקומיים. הזדמנות נהדרת להיפגש עם חברים ותיקים וחדשים, ולחגוג את החיים המשותפים, גם ובמיוחד בימים טעונים אלו.

האירוע הקהילתי, כולל הסיור וארוחת האיפטר ללא עלות אך בהרשמה מראש. פרטים מלאים על אירוע האיפטר – אירוע איפטר – אפריל 22 – Facebook Event

אירוע איפטאר עכו שיח בין תרבותי

עם בוא האביב, אנו מאחלים לכל חברינו ושותפינו חגים שמחים, מבורכים ומאושרים. לידידינו המוסלמים הנמצאים בעיצומו של חודש הרמדאן, ליהודים ולנוצרים לקראת חגי הפסח והפסחא, ולדרוזים לקראת חג הנביא שועייב. מי ייתן והחגים הסמוכים יהיו בסיס להיכרות, מפגש וכבוד הדדי, ושנוכל להנות מן העושר והמגוון התרבותי שבחברה המשותפת בה אנו חיים

ברכת אביב שמח קהילת מבט  2022

 

ומה בהמשך ?

'אחרי החגים' צפויים הרבה אירועים מעניינים בתוכניות ובפעילות הקהילתית של מבט. סיור במסגרת 'הליכות ג'יין', מעגלי שיח קהילתיים של 'נקודת מפגש חיפאית', ואפילו פיילוט ראשון למסע משותף של כמה ימים במדבר. בהמשך ומאוד בקרוב נשתף גם לגבי סמינרי הפעילים הקרובים, גיבוש של משלחת הצעירים החדשה לחילופי המשלחות עם שותפינו בהמבורג בקיץ, ועוד.

מוזמנים להמשיך ולעקוב אחרי העדכונים מן השטח והזמנות לאירועים ומפגשים בדף הפייסבוק של מבט ובקבוצת הקהילה – SO STAY TUNED

ותמיד מוזמנים לכתוב לנו לפרטים על הפעילות, ולשמור על קשר. ימים טובים ושקטים, וחגים שמחים ומבורכים, צוות מבט.
 

פעילות קהילת מבט מתאפשרת בתמיכת שגרירות ארה"ב בישראל וקרן משפחת איצקוביץ', כל תוכניות מבט פועלות בשותפויות עם אוניברסיטאות, מכללות ושותפים בקהילה, ואנו מודים לכל שותפינו וחברינו לדרך על הזכות לעשייה משותפת. 

לקריאה על פעילות מבט מ-2021 ל-2022 בסיכום הפעילות השנתי כאן בהמשך.

מבט בין תרבותי סיכום שנתי 2021

שנת 2021 הייתה שנה מיוחדת ומאתגרת גם עבורנו במבט, והמאפיינים המרכזיים שלה היו השילוב, המעבר והחזרה מן הווירטואלי לפיזי (בתקווה שלא נחזור שוב לווירטואלי)

בסיכום השנתי נשמח לשתף אתכם בקצרה בעשייה שלנו לאורך השנה, באירועים ובאתגרים המרכזיים, וקצת מחשבות לעתיד.

לפרטים נוספים ומעבר למצגת סיכום פעילות שנתי 2021 

מי אנחנו

עמותת מבט – מודעות בחברה תרבותית – מפתחת הזדמנויות מפגש וזירות פעולה נוספות. המתודולוגיה של מבט מבוססת על מודלים מחקריים וניסיון מצטבר, וניתנים להתאמה וליישום במקומות עבודה, ארגוני בריאות, קבוצות ספורט וגופים נוספים שבהם נפגשות אוכלוסיות מגוונות.

מקום מפגש ולמידה קהילת מבט

כתובתנו – שדרות המגינים 32 , חיפה

מבט בפייסבוק

מוזמנות.ים לעקוב בקבוצת קהילת מבטבדף הפייסבוק ובאינסטגרם ולקרוא ולהתעדכן בדיווחים מהשטח באתר ובלוג מבט, וגם במייל עם ניוזלטר מבט

לוח אירועים קרובים

שוף אל נוף
ארוחת ערב קהילתית
ג׳אם פוזיטיב לראש השנה
נקודת מפגש - פורום המשפחות
ראש השנה
יום כיפור
סוכות

הצטרפות לאירועי קהילה

מוזמנות ומוזמנים
ליצור קשר ולהצטרף לפעילות במפגשים ואירועים, להרוויח בלמידה משותפת ועשייה חברתית.

( הצטרפות ניוזלטר והרשמה לאירועים
👇 ממש כאן )